North European Oil Trade
KÄYNTIOSOITE:
Urho Kekkosen katu 5 C, 5. krs
00100 Helsinki

POSTIOSOITE:
PL 55, 00088 S-Ryhmä

Sijainti kartalla


VAIHDE
puhelin: +358 10 768 0850
faksi: +358 10 768 0859

ASIAKASPALVELU
arkisin klo 9-16
puhelin: +358 10 768 0862
sähköposti: asiakaspalvelu (a) neot.fi

TUOTELAATUNEUVONTA
arkisin klo 9-16
puhelin: +358 10 402 7001
sähköposti: tuotelaatu (a) neot.fi
Copyright NEOT Group 2004-2018
 

Merikuljetus

NEOT on aktiivinen toimija merikuljetuksissa. Operoimme laivoja maailmanlaajuisesti mutta päätoiminta-alueemme on Itämeri. Kuljetamme bensiinejä, dieseleitä, erilaisia tuotekomponentteja sekä muita kirkkaita öljytuotteita. Lastikoot vaihtelevat 1 000 tonnin komponenttikuljetuksista noin 30 000 tonnin tuotekuljetuksiin.

Joustava jakeluketju

Turvallisen, kustannustehokkaan ja joustavan jakeluketjun varmistamme käyttämällä aikarahtialuksia, pitkäaikaisia yhteistyösopimuksia ja matkakohtaisia rahtauksia. Etsimme jatkuvasti uusia, vastuullisia tapoja toimia sekä pyrimme säilyttämään joustavuuden reagoida markkinoiden muutoksiin.

Aikarahdatut tankkerit

NEOT:lla on tällä hetkellä viisi tuotetankkeria aikarahdattuna Terntank Rederi A/S:lta. Aikarahtilaivoilla varmistamme jatkuvat toimitukset terminaaleillemme ja asiakkaillemme Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa. NEOT tarjoaa myös laivoja kolmansille osapuolille aina, kun laivojen aikataulut ja markkinatilanne sen mahdollistavat.

  • Ternholm (15800m3, 2005, ice class 1A)
  • Ternvik (15800m3, 2001, ice class 1A)
  • Ternhav (15800m3, 2002, ice class 1A)
  • Ternsund (16500m3, 2016, ice class 1A)
  • Tern Sea (16500m3, 2016, ice class 1A)

Laivat

NEOTilla on tällä hetkellä viisi tuotetankkeria aikarahdattuna päätoiminta-alueenaan Itämeri.

MT Ternholm
  • MT Ternholm

    • Rakennusvuosi: 2005
    • Jääluokka: 1A
    • DWT/CBM: 14825/15808
    • LOA: 141,2 m
    • Syväys: 9,0 m
    • Lippu: DIS
    • Aloitti NEOT-aikarahtialuksena joulukuussa 2013

MT Ternvik
  • MT Ternvik

    • Rakennusvuosi: 2001
    • Jääluokka: 1A
    • DWT/CBM: 14796/15808
    • LOA: 141,2 m
    • Syväys: 9,0 m
    • Lippu: DIS
    • Aloitti NEOT-aikarahtialuksena tammikuussa 2014

MT Ternhav
  • MT Ternhav

    • Rakennusvuosi: 2002
    • Jääluokka: 1A
    • DWT/CBM: 14796/15793
    • LOA: 141,2 m
    • Syväys: 9,0 m
    • Lippu: DIS
    • Aloitti NEOT-aikarahtialuksena helmikuussa 2014

MT Ternsund
  • MT Ternsund

    • Rakennusvuosi: 2016
    • Jääluokka: 1A
    • DWT/CBM: 15000/16500
    • LOA: 147 m
    • Syväys: 9,0 m
    • Lippu: DIS
    • Aloitti NEOT-aikarahtialuksena elokuussa 2016

MT Ternsea
  • MT Tern Sea

    • Rakennusvuosi: 2016
    • Jääluokka: 1A
    • DWT/CBM: 15000/16500
    • LOA: 147 m
    • Syväys: 9,0 m
    • Lippu: DIS
    • Aloitti NEOT-aikarahtialuksena joulukuussa 2016

LNG-teknologia

NEOT vähentää öljytuotteiden ympäristövaikutusta ja hankintaketjun päästöjä ottamalla käyttöön uutta, energiatehokasta LNG-teknologiaa. Muiden ympäristöhyötyjen lisäksi NEOT täyttää IMO III -tason NOx-päästörajavaatimukset.

LNG-teknologia auttaa NEOTia jatkamaan ympäristöystävällistä, kustannustehokasta ja joustavaa toimintaa Itämerellä, jossa uudet rikkipäästörajat tulivat voimaan vuoden 2015 alussa.

Terntank Rederi AS tilasi neljä uutta LNG-käyttöistä 15 000 DWT:n tuotetankkeria. Kaksi näistä laivoista on NEOTin käytössä aikarahtialuksena. Ensimmäinen laivoista otettiin käyttöön elokuussa 2016 ja toinen joulukuussa 2016.

Uudet LNG-käyttöiset laivat täyttävät kaikki tulevat päästörajoitukset jo vuonna 2016. Laivojen hiukkaspäästöt vähenivät yli 90 % ja NOx-päästöt yli 80 %. Lisäksi kaikki uudisrakenteiset laivat vähentävät 35-40 % kasvihuonekaasupäästöjä verrattuna vanhempiin öljytankkereihin.

LNG-käyttöiset laivat ovat tärkeä edistysaskel Itämeren alueen kehitykselle. LNG:n saatavuus Itämeren alueella on jo tällä hetkellä hyvä ja saatavuuden lisääminen tulee olemaan avainasemassa, jotta uusien laivojen ympäristöystävällisyys saataisiin hyödynnettyä mahdollisimman tehokkaasti.

Baltic SO2lution

LNG-projektin hankenimenä on ollut Baltic SO2lution. Baltic SO2lution sai tukea EU:lta, jonka vuoksi projekti on osarahoitettu Euroopan komission toimesta. Lisätietoa Baltic SO2lution -projektista voi lukea Zero Vision Tool -sivuilta, joka toimii projektin raportointisivuna.

Co-financed by the European Union - Trans-European Transport Network (TEN-T)